شرکت مرزسازان دنیای الکترونیک رایان

سوالات متداول درباره انتخاب دوربین مداربسته و انواع وسایل نظارتی ساختمان

در این بخش سعی داریم به سوالات شما در زمینه دوربین های مداربسته ، انواع آن ، نحوه انتخاب و طراحی سیستم امنیتی مناسب پاسخ دهیم و به بررسی انواع فناوری ها و برند های دوربین مداربسته بپردازیم.

دوربین مداربسته چیست ؟

دوربین مداربسته چیست ؟

تلویزیون مدار بسته (معمولاً از لغت دوربین مدار بسته استفاده می شود) Closed Circuit TeleVision یا CCTV شبکه ای از دوربین ها است که مناطق اطراف را بصورت فیلم ثبت می کند و به شما این امکان را می دهد تا بر آنچه اتفاق می افتد نظارت کنید.
این بدان معناست که متداول ترین کاربرد دوربین مدار بسته برای سیستم های امنیتی است – برای مثال در اماکن عمومی ، خانه و یا محل کار.
همه این دوربین ها می توانند به هم پیوسته و امنیت یک مکان توسط آنها کنترل شوند.
روش های مختلفی برای پیکربندی این سیستم ها وجود دارد. یک مجموعه سنتی معمولاً به این شکل است که تصاویر دوربین ها در یک مانیتور جمع می شوند که می تواند به صورت زنده و یا به صورت گذشته نگر مورد بررسی قرار گیرد.
بروزترین سیستم های دوربین مداربسته و وسایل نظارتی ساختمان همچنین با انواع تلفن های همراه و یا تبلت ها سازگار است ، به این معنی که می توانید با سیستم خود ارتباط برقرار کنید و تصاویر دوربین های مداربسته را در هر کجا که هستید مشاهده کنید و یک گزینه امنیتی اطمینان بخش برای خانه یا تجارت خود فراهم کنید.
دوربین مداربسته چیست ؟

معیار انتخاب دوربین مداربسته مناسب چیست؟

دوربین های مداربسته زیادی وجود دارد و باید بررسی نمود که بهترین وسایل نظارتی ساختمان برای شما کدام است.
آیا به دنبال محافظت از خانه و یا کسب و کار خود هستید ؟ با توجه به این نکته ، در اینجا انواع دوربین مداربسته متداول و کاربرد آنها ذکر شده است.
دوربین های مدار بسته در به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. در اینجا تقسیم بندی متداولی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.
دوربین های گنبدی : با ویژگی چرخش دوربین و زاویه دید گسترده و همچنین ویژگی مقاومت در برابر ضربه و خاصیت ضد آب و گرد و خاک ، ایده آل برای استفاده در محیط داخلی و خارجی می باشد و یک دوربین بازدارنده قوی است.
دوربین های بولت : بلند و استوانه ای ، ایده آل برای استفاده در خارج از منزل ، پوشش آن برای محافظت در برابر آب و هوا و گرد و خاک و جهت شفاف نگه داشتن لنز دوربین میباشد.
دوربین های روز / شب : به طور اختصاصی طراحی شده اند و می تواند در تمامی ساعات روز به مانیتورینگ بپردازند، این دوربین ها به ویژه در محیط خارجی مفید هستند.
PTZ ( پان / شیب / بزرگنمایی ) : این دوربین ها دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و زوم کردن در زاویه دلخواه برای حداکثر دید ممکن در سراسر منطقه هستند.
دوربین های حرارتی : مناسب برای استفاده در طول روز و شب و در تمام ساعات سال ، منابع گرما را در مسافت های طولانی ردیابی می کنند
دوربین های تحت شبکه : که به اینترنت متصل هستند و از طریق دستگاه های مختلف امکان دسترسی از راه دور به دوربین را می دهند.
کدام دوربین مدار بسته مناسب تر است؟

انواع دوربین مداربسته از لحاظ فناوری و سیگنال کدام است؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه CCTV IP Network : دوربین تحت شبکه نوعی از دوربین مداربسته است که انتقال اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه IP انتقال می دهد.
دوربین مدار بسته آنالوگ SD : این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند.
دوربین های مداربسته آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند.
دوربین مدار بسته HD : دوربین مداربسته با روزلوشن HD عموما دوربین های دیجیتال تحت شبکه هستند. این دوربین ها امکان دسترسی به روزولشن های تصویر بسیار بالا را برای شما فراهم می کنند.
از نظر تئوری دوربین های دیجیتال هیچ محدودیتی برای روزولشن تصویر ندارند. اما به صورت عمومی این دوربین ها تا روزلوشن ۱۰مگا پیکسل تولید می شوند و در ایران دسترسی به این دوربین ها تا روزولشن ۵ مگاپیکسل به راحتی امکان پذیر است.

کدام فناوری دوربین مدار بسته کارآیی بهتری دارد؟

شکی نیست که سیستم دوربین مدار بسته IP تحت شبکه ، وضوح تصویر بسیار بالاتری را با جزئیات و کارایی بهتر به شما می دهد. بسیاری از شرکت های دارای سیستم های نظارتی آنالوگ موجود ، در حال ارتقا به سیستم تحت شبکه هستند .

سیستم های HD اگر به ضبط با کیفیت بالا نیاز دارید میتوانند سودمند باشند، اما معمولا پایین نگه داشتن هزینه هم مهم است. اگر سیستم آنالوگ گسترده ای دارید و می خواهید با استفاده از کابل های دوربین موجود ، کیفیت پایین آن را ارتقا دهید تا هزینه ها پایین بیاید نیز این گزینه میتواند برای شما سودمند باشد.

تفاوت بین فشرده سازی سخت افزار و فشرده سازی نرم افزار چیست؟

فشرده سازی سخت افزار: هر دو کار گرفتن سیگنال ویدیویی و فشرده سازی فیلم توسط چیپست DSP که در صفحه DVR یکپارچه است انجام می شود و برای انجام این کار به CPU رایانه احتیاج ندارد و مستلزم هزینه کم برای منابع CPU و RAM است. در این سیستم بر پاسخگویی به درخواست شبکه ، پخش ویدئو / صوتی به شبکه و ذخیره داده های ضبط شده بر روی دیسک سخت محلی متمرکز است.

فشرده سازی نرم افزار: DVR Board فقط سیگنال ویدیویی را ضبط می کند اما آن را فشرده نمی کند ، بلکه این پردازنده کامپیوتر و رم است که این کار فشرده سازی را انجام می دهد و منابع بالایی از CPU و RAM استفاده میکند و غالبا خرابی آن آسان تر از سیستم فشرده سازی سخت افزاری صورت می پذیرد.

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

اشتراک در واتساپ
اشتراک در تلگرام
اشتراک در لینکدین
اشتراک در فیسبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *