شرکت مرزسازان دنیای الکترونیک رایان

فروش مانیتور صنعتی

فروش مانیتور صنعتی 

نکات مهم برای خرید و فروش مانیتور صنعتی

مانیتورهای صنعتی برای افزایش دوام و مقاومت در برابر شرایط سخت در کاربردهای صنعتی و تجاری طراحی شده اند. آنها در اندازه ها و رزولوشن های بسیار متنوعی در دسترس هستند و گزینه های نصب متعددی وجود دارد: نصب پنل ، پایه رک ، قاب باز و غیره. یک مانیتور صنعتی می تواند صفحه لمسی داشته باشد یا نه. نسخه های صفحه لمسی با استفاده از لمس مقاومتی (لمس فشار) یا لمس خازنی (لمسی) در دسترس هستند.

چگونه یک مانیتور صنعتی انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب مانیتور صنعتی ، در نظر گرفتن محیطی که در آن استفاده می شود و کاربرد آن بسیار مهم است. آیا مانیتور شما با مایع تماس خواهد داشت؟ گرد و خاک؟ آیا به روشنایی خوبی نیاز دارد؟ نوع یکپارچه سازی (rack-mount ، panel mount و غیره) نیز مهم است. کدام صفحه لمسی برای برنامه شما بهینه شده است و به چه درجه حفاظتی نیاز دارید؟

بسته به محیط کار و برنامه برنامه ریزی شده ، می توانید موارد زیر را انتخاب کنید:

اندازه و قالب صفحه نمایش مورد نظر:

ما نسبت مورب (در اینچ) و عرض: ارتفاع را تعریف می کنیم. نسبت های 6: 9 و 4: 3 شناخته شده ترین هستند ، اما داشتن صفحه نمایش 5: 4 یا 16:10 نیز امکان پذیر است.

وضوح صفحه:

وضوح ، درجه جزئیات تصویر است. با پیکسل بیان می شود.

روشنایی :

شدت درخشان بودن صفحه است. اگر صفحه به اندازه کافی روشن نباشد ، در روشنایی روز نمی توانید چیزی را ببینید. درخشندگی با کندلا در هر متر مربع بیان می شود (همچنین به آن nits گفته می شود). روشنایی استاندارد حدود 250 cd / m² است. امروزه نمایشگرهای “قابل خواندن نور خورشید” برای استفاده در محیط های بسیار روشن در دسترس هستند. این صفحات باید دارای روشنایی بیشتر از cd / m2 1000 باشند.

مقاومت مانیتور صنعتی:

توانایی تهاجم صفحه به منظور جلوگیری از اتصال کوتاه یا نفوذ به سیستم شما است. چندین استاندارد شما را در انتخاب مقاومت در برابر پاشش مواد مختلف (آب ، روغن ، حلال ها و غیره) ، شوک ها یا پاشش های تهاجمی تر در مناطق انفجاری راهنمایی می کند (به بخش استاندارد حفاظت زیر مراجعه کنید)

یکپارچه سازی و نصب مانیتور:

استاندارد VESA Mounting Interface Standard یا VESA Mount ، استانداردهایی را که مانیتورها با آنها نصب می شوند ، تعریف می کند: ابعاد سوراخ ، پیچ های استفاده شده و پیکربندی سوراخ های پشت صفحه.

لمسی یا غیرلمسی:

از آنجا که از نمایشگرهای لمسی به طور فزاینده ای استفاده می شود ، اگر یکی را انتخاب کنید ، باید محیطی را که در آن استفاده می شود مطالعه کنید.

 

کدام فناوری را برای صفحه صنعتی خود باید انتخاب کنید؟

Which technology should you choose for your industrial page?

 

صفحه های LCD (نمایشگر کریستال مایع) از پیکسل هایی با نور پس زمینه برای یک تصویر استاندارد با کمبود تراکم سیاه و سایه های خاکستری استفاده می کنند. سیستم نور پس زمینه صفحه LCD را بسیار بزرگ و سنگین می کند. صفحات LCD بسیار پر مصرف هستند ، اما این مزیت را دارند که بسیار مقرون به صرفه هستند.

صفحات LED (دیود ساطع کننده نور):

در بازار بسیار محبوب هستند. تصویر بسیار دقیق و یکنواخت است. صفحه های LED توسط دیودهای نوری روشن می شوند. این منجر به کیفیت و کنتراست بهتر تصویر می شود و همچنین این فناوری در مقایسه با صفحه های LCD حدود 30٪ در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. صفحه های LED کمی گران تر از صفحه های LCD هستند اما هنوز هم مقرون به صرفه هستند.

صفحه نمایش های OLED (دیود ساطع کننده نور) :

بهترین کیفیت تصویر را در بازار ارائه می دهند. در این نوع صفحه ها از یک ماده شیمیایی استفاده می شود که هنگام تماس با جریان الکتریکی روشن می شود. آنها عمق میدان و تفاوت های ظریف رنگی بی نظیری را ارائه می دهند. این نوع صفحه نمایش نسبت به سایر فناوری ها باریکتر و سبک تر است و از انرژی کمتری استفاده می کند. از طرف دیگر ، آنها بسیار گران ترند.

صفحه های پلاسما:

در مقایسه با صفحه LCD ، صفحه نمایش پلاسما کیفیت تصویر بهتری دارد. سایه های خاکستری و سیاه بهتر و عمق بیشتری دارد. حداقل اندازه صفحه نمایش پلاسما 107 سانتی متر است که آن را کاملا دست و پا گیر می کند. آنها همچنین از انرژی بیشتری نسبت به صفحه نمایش LCD استفاده می کنند. از آنجا که فناوری مورد استفاده نسبتاً قدیمی است ، این نوع صفحه نمایش ارزان است.

چگونه صفحه لمسی خود را انتخاب کنیم؟

دو نوع فناوری برای صفحه های لمسی وجود دارد:

صفحه های لمسی مقاومتی:

دو لایه رسانا توسط یک لایه عایق از هم جدا می شوند. وقتی کاربر یک لایه را لمس می کند ، دو فیلم رسانا با هم تماس پیدا می کنند که باعث جریان می شود. دستگاه ولتاژی را اعمال می کند که مختصات آن روی صفحه اندازه گیری شده و به سیستم منتقل می شود. این نوع صفحه نمایش لمسی برای بسیاری از برنامه های کاربردی ضروری است (GPS ، بازی های ویدیویی ، صندوق های پول ، دستور کارهای الکترونیکی و غیره) ، به هر نوع فشار پاسخ می دهد و بالقوه دقیق تر از صفحه های لمسی خازنی است. هنگام لمس قلم ، دستکش ، انگشت برهنه ، ناخن و غیره کار می کند. علاوه بر این ، این نوع صفحه لمسی در برابر آب ، چربی و گرد و غبار مقاوم است. یک صفحه لمسی مقاومتی در برابر خراش و سایر آسیب های ناشی از اشیا sharp تیز حساس تر است. همچنین نسبت به یک صفحه لمسی خازنی واکنش پذیری کمتری دارد و با گذشت زمان واکنش آن کاهش می یابد. در آخر اینکه ، یک صفحه لمسی مقاومتی شفافیت کمتری دارد و در نتیجه 20 تا 25٪ از روشنایی صفحه را از دست میدهد.

صفحه های لمسی خازنی:

با استفاده از این فناوری ، لایه ای که روی صورت شیشه ای قرار گرفته ، بارها را جمع می کند. هنگامی که کاربران لایه را با انگشتان خود لمس می کنند ، بارها به آنها منتقل می شود و تغییر قابل اندازه گیری ایجاد می شود (میدان الکترواستاتیک قطع می شود) روی لایه. سپس سنسورها مختصات منطقه آسیب دیده را تعیین می کنند. برای برنامه های “چند لمسی” ، لازم است که به صفحه لمسی با فناوری خازنی پیش بینی شده روی بیاورید. این فناوری با صفحه های ضخیم تر کار می کند. این اجازه می دهد تا صفحه های لمسی توسط یک صفحه شیشه ای زره پوش بسیار مقاوم پوشانده شوند. صفحات خازنی مزایای بسیاری دارند: آنها مقاوم و در برابر خراش هستند ، همچنین از صفحه های مقاومتی درخشان تر و شفاف تر هستند (شفافیت 90٪ نسبت به 75٪) حساسیت صفحه نیز بهتر است: فقط باید صفحه را لمس کنید تا سریع واکنش نشان دهید. عیب فن آوری خازنی این است که وقتی کاربر دستکش می پوشد ، کارایی ندارد.

مانیتور صنعتی شما باید چه استانداردهای محافظتی داشته باشد؟

مانیتور صنعتی که انتخاب می کنید باید برای برنامه شما بهینه باشد ، اما همچنین باید از استانداردهای حفاظتی قابل استفاده در صنعت شما برخوردار باشد:

مانیتور صنعتی شما باید چه استانداردهای محافظتی داشته باشد؟
مانیتور صنعتی شما باید چه استانداردهای محافظتی داشته باشد؟
درجه بندی IP:

اولین رقم IP (محافظت در برابر نفوذ) نشان دهنده محافظت در برابر مواد جامد است ، رقم دوم نشان دهنده محافظت در برابر آب یا مایعات دیگر است. مانیتورهای صنعتی معمولاً دارای درجه IP67 یا IP65 هستند. در آخر ، می توان بین “Full IP” (همه طرفها محافظت می شود) یا “Front Front” (فقط قسمت جلو محافظت می شود) را انتخاب كرد.

درجه IK:

درجه 2 رقمی IK شاخص محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر ضربه مکانیکی خارجی است. این نشان دهنده محافظت در برابر انرژی ضربه ای است که در ژول بیان می شود. معادل سقوط توده ای از وزن معین از ارتفاع خاص است. به عنوان مثال IK01 => ماده در برابر انرژی ضربه 0.15 ژول محافظت می شود (ضربه معادل سقوط جرم 150 گرم از ارتفاع 10 سانتی متر است). درجه بندی IK00 نشانگر محافظت نکردن تجهیزات است.

استانداردهای ATEX:

استانداردهای ATEX مربوط به حمایت از افرادی است که در محیط های حساس به خطرات انفجار کار می کنند. مانیتورهای صنعتی وجود دارد که برای استفاده در مناطق با خطر انفجار از استانداردهای ATEX پیروی می کنند. ATEX بین مناطق با غلظت بالای گاز و بخار (مناطق 0 ، 1 و 2) و مناطق با غلظت گرد و غبار (مناطق 20 ، 21 و 22) تفاوت قائل می شود.

MIL-STD-810G / F:

یک استاندارد آمریکایی است که استحکام دستگاه را نشان می دهد. این استاندارد برای ارتش آمریكا تهیه شده و هم اكنون به صورت تجاری برای نشان دادن میزان مناسب بودن محصول برای شرایط محیطی مورد استفاده قرار می گیرد.

کدام اتصال را برای مانیتور صنعتی خود باید انتخاب کنید؟

اتصال آنالوگ VGA:

این پرکاربردترین پورت خروجی ویدئو است ، که در مانیتورهای صنعتی استاندارد است. اما ، فقط یک سیگنال آنالوگ ارائه می دهد و برای وضوح بسیار بالا مناسب نیست.

اتصال VGA-DVI:

این تکامل VGA اجازه می دهد سیگنال های آنالوگ و دیجیتال به دست بیایند. مانند VGA دارای دو پیچ است که از بیرون کشیدن کابل جلوگیری می کند.

HDMI و DisplayPort:

این محصولات به طور فزاینده ای برای محصولات مصرفی استفاده می شوند. آنها تمام سیگنال های دیجیتال (صوتی و تصویری) را در یک کابل مسیریابی می کنند. همچنین انتقال وضوح بسیار بالا را نیز ممکن می سازند.

اتصال LVDS:

این نوع پورت باید برای صفحات مجتمع ترجیح داده شود. این مانیتور توسط سیم های مسی به کارت گرافیک متصل می شود و سرعت داده بالا را امکان پذیر می کند.

اتصال دهنده S-video:

برای سیگنال ویدئویی آنالوگ استفاده می شود که رنگ و روشنایی را جداگانه منتقل می کند.

اتصال BNC:

سیگنال ویدئو را در حالت آنالوگ منتقل می کند و همچنین امکان انتقال صدا را فراهم می کند. می تواند به عنوان اتصال آنالوگ و دیجیتال ، به عنوان اتصال آنتن یا آزمایش الکترونیکی استفاده شود. همچنین می تواند برای شبکه های نازک اترنت استفاده شود. این یک اتصال الکتریکی است که به عنوان انتهای یک کابل کواکسیال استفاده می شود ، که اغلب برای فرکانس رادیویی استفاده می شود.

چه نوع پایه ای را باید برای مانیتور صنعتی خود انتخاب کنید؟

هنگام نصب مانیتور خود ، شما می توانید آن را بر روی دیوار یا براکت نصب کنید ، یا آن را در یک سیستم کامل قرار دهید. مانیتورها دارای سوراخ های از پیش تعریف شده هستند و طبق استاندارد VESA برای نصب پیکربندی می شوند. این استاندارد همچنین پیچ های مورد استفاده (M4 ، M6 یا M8) و همچنین موقعیت آنها را تعریف می کند.

در مورد نوع نصب مانیتور گزینه های مختلفی دارید:

پنل نصب:

مانیتور به گونه ای طراحی شده است که در کیوسک ، کابینت ، داشبورد و غیره تعبیه شده است. براکت ها در پشت قرار دارند و بنابراین قابل مشاهده نیستند.

پایه رک:

مانیتور با استفاده از چهار پیچ از جلو به قاب رک 19 اینچی متصل می شود.
نصب فلاش: مانند نصب تابلویی است اما دارای اتصال دهنده های قابل مشاهده است.

قاب باز:

یک مانیتور بدون محفظه یا قاب ، به راحتی توسط یک شاسی فلزی برهنه احاطه شده است که تمام اجزای داخلی روی آن پیچ می شوند. مزیت این است که می توانید کانتور یا کیس را مطابق با ترجیحات خود سفارشی کنید.